Sker der noget i Udkantsdanmark?

Når ferien ikke går helt som planlagt.

Torsdag d. 27. juni blev det vores tur til sommerferie.

Sjældent har jeg glædet mig så meget til en ferie, bare det at vi 3 skulle afsted sammen.

Efter en rigtig god oplevelse i vinterferien sidste år havde vi igen valgt Egypten og Waterworld Makadi Beach. Det er et Sunwing resort der ligger ca. 30 min fra Hurghada Det er all inclusive med det helt store børne-vandland og utallige rutsjebaner.

Feriens første bekymringer er en flyvetur på 5 timer med en 6-årig med krudt i bagdelen.

Efter sidste års kæmpe brøler med ikke at få alle tegnefilmene downloadet fra Netflix ned på telefonen, var der fuldstændig styr på det i år

Der skulle være nok til både ud- og hjemrejsen samt til i løbet af ugen, så det var helt perfekt.

Tasken var selvfølgelig også pakket med vådservietter, sunde og mindre sunde snacks og kildevand til kun 6 kr. fra Tiger i Lufthavnen.

Hele flyveturen gik rigtig fint, og vi landede faktisk før tid i Hurghada, så det gjorde kun starten på ferien bedre. Jeg har min telefoni hos 3 Mobil, og har det der hedder 3 like home, så man kan være på nettet ”gratis” som hjemme – Det gælder desværre ikke i Egypten… Så for ikke at få en kæmpe regning pga. vores telefonafhængighed havde vi taget en router med, og købte så 100 MB for 200 Kr. i lufthavnen, så vi ikke skulle bruge en bondegård på det.

Det var godt nok WiFi i receptionen på hotellet, men det er bare fedt at have det på værelset også.

Vi fik igen det dejligste værelse! Da vi kom ind i gangen, blev vi mødt af et kæmpe badeværelse, med både brus og badekar. For enden af gangen var soveværelset med walk-in skab. Mellem soveværelse og stuen hvor børnesengen stod svar der en skillevæg med masser af fine træudskæringer, og i forlængelse af stuen udgang til terrassen med udsigt til en af hotellets mange pools.

Snakken om at vi skulle bade, startede selvfølgelig allerede inden vi overhovedet var kommet ombord på flyet – så vi hoppede hurtig i vores badetøj og afsted mod børne-vandlandet.

Det er bare et paradis for børn… ja… og nogle voksne:-) I børne-vandlandet er der 10 vandrutsjebaner og derudover er der et andet sted på resortet 4 ”voksen-rutsjebaner”, hvor man ”kører” i oppustelige doughnuts.

Ferie = Sove længe

Derhjemme vågner prinsessen altid tidligt. Det gælder både til hverdag, men også i weekenden hvor man gerne lige vil sove lidt længere, når nu muligheden er der.

Hun plejer at komme i seng kl 19-19.30, men da det nu var ferie, og hun er blevet et år ældre fik hun lov til at være oppe til kl. 21.

Det gjorde bare hele forskellen, så vi fik lov til at sove til helt til 8.15-8.30 hvilket jo var helt fantastisk. Men det gjorde selvfølgelig også at ventetiden inden vandlandet åbnede, ikke var så lang.

Min kæreste fik i slutningen af april en slem omgang nyresten. Uden selv at have prøvet det, så er det tydeligt at der medfølger en masse meget kraftige smerter. Jeg troede faktisk det var ovre, men han fik desværre flere anfald under ferien. Det resulterede i, at han var så dårlig, at han måtte blive på værelset den ene dag, efter 8 timer med smerter. Heldigvis var der mulighed for at købe nogle gode stærke piller på resortet, som kunne hjælpe lidt på det. Men det er bare voldsomt at se en voksen mand på 100 kg have så ondt.

Jeg er så stolt af mig selv.

Jeg elsker jo at shoppe, og plejer først at kunne falde til ro når min indre shopoholic er blevet tilfredsstillet med en pose eller to.

Men i og med at vi kun er på resortet, hvor man ikke rigtig kan købe noget, gik det fint og alligevel var jeg rolig på hele turen.

Det der all in-clusive kan altså noget, det er bare rart ikke at skulle tænke på det næste måltid hele tiden. Men det er også træls, når buffeten ikke har det man har lyst til. Men det vigtigste for ferie var afslapning og opladning af batterier. Det er jo ikke dase ferie, når man er afsted med en 6-årig. Men der er blevet slappet af og ikke mindst blevet hygget.

Der var desværre ikke så mange danskere på hotellet denne gang, så det blev ikke til nogen legekammerater. Netop derfor har vi også tænk på hvor ferien skal gå hen til næste år. Jeg er vokset op med kør selv-ferie, og det jeg husker, som værende de bedste oplevelser var; når vi var på Camping. Jeg har allerede kigget på forskellige pladser i Italien med badeland – og hvem ved om det er dér turen går til næste år.

I har været så gode til at hjælpe tidligere, så jeg hører gerne gode råd fra jer.

Thomas

7 kommentarer

• Annette

næste gang din kæreste får nyrestensanfald, så køb Resium i Matas eller Helsam.. Det hjælper hurtigt og opløser stenene. Har selv prøvet det og undgået operation. God ferie næste gang uden smerter

• Stinne

Hej Thomas, i skulle prøve Pra del torri, den er helt fantastisk. Der er vandland mm. Vi er vilde med den plads. Og der er garanti for andre danske børn lige i nærheden. Der kan lejes både små rækkehuse, mobil homes, el hotel på pladsen.

• Lotte

Union Lido er 5* og intet mindre end fantastisk. Der er hverken krav om badehætter eller speedos og pools’ne holder ikke siesta-lukket.

• Lene

Tjek lige “vores” campingplads – den er fantastisk😎👍

• Julie kann

Hejsa Thomas 🙂
    Træls at hører at din kæreste blev syg på turen.
    Men ang. Rejsesteder med en 6 årig, vil jeg anbefale Samos i Grækenland og hotellet Kerverli, det er et lille familiedrevnet hotel, fuldstændig fantastisk smukt, med smuk hav udsigt over til Tyrkiet og ubeskrivelig lækker mad hverdag, en fin pool til både voksne og unger, og havet er lige neden for ☺️
    Jeg vil anbefale all insklusiv på hotellet, det fungere bare allerede ude fra lufthavnen. Hvor man bliver hentet i taxi ☺️
    I skal næsten lege en jeep på hotellet også kører lidt rundt i området og ned til havnen, der ligger mange fiskerestauranter lige ned til vandet med strand foran, så ungerne kan lege ☺️
    Hvis det er kan jeg sende nogen billeder fra hotellet ☺️
    Mvh. Julie kann

• Heidi Bak Larsen

Hej Thomas
    Hvis I vil på camping så tjek pra delle Torri i Italien❤❤
    Da vores børn var små var vi der 10 år i træk.
    Fantastisk sted med masser af danske børn og gode mobile homes🌞👏👏

• Rikke Jensen

Lyder som et lækkert sted – i skal helt sikkert til Pegasos world i Tyrkiet – all inklusiv – de har alt.. og det er et super venligt børne hotel. Og der kan shoppe hotellet har fede forretninger – og den bedste buffe – de griller endda på terrassen – en lækker strand lige ved hotellet – prøv at google det. Det er fra Nazar. 😉