Slip latteren løs

Krænket i Dyrehaven

Torsdag aften stod den på premiere på landets største revy – Cirkusrevyen på Dyrehavsbakken.

Traditionen tro startede vi med middag på Restaurant Bondestuen og en tur rundt på en lidt stille Dyrehavsbakken.

Hvad havde de nu fundet på? Var der gode tekster? Dygtige dansere? Flotte kostumer? – Og hvem skulle have den helt store tur i møllen i år?

Som altid, og med rigtig god stil, tog indehaveren af Cirkusrevyen Torben Træsko imod alle premieregæster med håndtryk, imens pigegarden spillede op.

Meget anno 2019 hedder revyens første nummer ”Krænket”. Ja, hvem føler sig ikke krænket af ting og oplevelser i hverdagen efterhånden. Men Ulf Pilgaard afbryder nummeret, og forklarer resten af holdet at det er jo lige nødagtigt det folk forventer, når de kommer i revyen. ’En revy skal hverken være kønsneutral eller upolitisk’. Jeg må give ham så evigt ret, og der var nu lagt i ovnen til en spydig revy.

Men men men… det var godt nok en tam omgang i 1 akt. Det var ikke fordi, at der ikke blev spillet og leveret! Det gjorde der bestemt fra det dygtige hold bestående af Lisbeth Dahl, Ulf Pilgaard, Henrik Lykkegaard, Lise Baastrup og Karsten Jansfort.

I 1. akt var det kun nummeret med Lisbeth Dahl i form af ’millionær-Britta’ fra Hvidovre med tekst af Niels Olsen, og Ulf Pilgaard som ’bankdirektøren der er alle pengene værd’ med tekst at Carl-Erik Holst, der leverer i det niveau jeg forventer af Cirkusrevyen.

Igen i år havde revyen meget flotte dansenumre af balletten – der var endda to rene dansenumre i første akt, og ét i andet. Selv om jeg er vild med dans, så er det nu revyen jeg kommer for at se. Jeg forstår ikke sammenhængen mellem den klassiske revy og meget moderne dansenumre. Men så er spørgsmålet bare; hvem der skal rykke tættere på den anden?

2 akt var af noget højere niveau, med bl.a. Lisbeth Dahls parodi på Ghita Nørby og det meget omtalte radiointerview. ”Mig tid” med Lise Bostrup som jo altså synger fantastisk, og det giver revyen noget andet som Amalie Dollerup og Marie Askehave har gjort tidligere.

Henrik Lykkegaard viser igen hans fantastiske talent for at karikere, denne gang som Theresa May.

Efter 19 numre kom aftenens hidtil største bifald, til aftenens korteste nummer ”En lille grim mand”.

Bifaldet blev senere overgået at Ulf Pilgaard i endnu en pragtpræstation, denne gang som den afskedigede tour de France-kommentator Jørgen Leth.

Som Odense sommerrevy havde Cirkusrevyen også valgt at hylde vores alles Kim Larsen med et potpourri, dog uden at nå sammen højder.

Der var flot niveau gennem hele revyen fra kostumeafdelingen, musikken, dansere og ikke mindst spillerne. For mig og dem jeg var sammen med, var det klart teksterne der manglede. Jeg var heller ikke fan af årets scenografi, der for mig lignede lameller til et fryserum.

Vi havde helt klart, at håbet vi skulle gå fra teltet med ondt i maven af grinekramper, men dette var ikke tilfældet i år. For lidt krænket og for meget skuffet.

Det bedste

Et rasende menneske

Det er en ommer

Panda-diplomati

Jeg husker for en del år siden, at jeg var inde og se premieren og så igen sidst på sæsonen. Det dårligste nummer fra premieren var gået hen og blevet det bedste. Så jeg tænker, at jeg skal ind og se revyen senere på sæsonen.

4 stjerner

Cirkusrevyen 2019

Instruktion Lisbet Dahl.  Kapelmester James Price.

Kostumier: Michael Nøhr. Scenografi Nina Schiøttz

Foto: Cirkusrevyen Kennet Havgaard & Privat

 

Spilleperiode 23 maj- 31 august

Læs anmeldelsen af Odense sommerrevy her

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Slip latteren løs